Pages

17.12.2015

viesti Hiirisaarelta

Huh, menipä tänäänkin myöhäiseksi. Mutta ei se mitään, koska mulla alkoi tänään ns. loma! :) Teknisesti ottaen teen kyllä vielä ensi viikon alkupuoliskon etätöitä, mutta luultavasti ei ole mitään kovin kiireellistä luvassa.

17.12.

Vähän niin kuin loman alkamisen kunniaksi kävimme ystäväni kanssa vetämässä sushiöverit lounaalla. Suosittelen lämpimästi Sakura no Watamisushin lounasbuffettia! Nam.

Kauppareissun, ruuanlaiton yms. jälkeen ehdin viimein iltayhdeksältä neuleen pariin tänään ja illan neuleeksi valikoitui jämälankavillasukkajoulukalenterisukka B.

15. päivänä väri tuli valita lapsuuden lempikirjan mukaan. Mielessä kävi pari muutakin vaihtoehtoa, kunnes tästä sohvalta kirjahyllyä katsellessani bongasin sieltä Marja Luukkosen Tähtisumun vangit.

15.12.

Kirjassa ei ole omistuskirjoitusta sen antajalta, mutta se on julkaistu vuonna 1990, jolloin olen ollut vasta 5-vuotias. Luulen saaneeni kirjan kuitenkin vasta lähempänä 10. ikävuottani. Kauan se minulla on ollut, sillä olen lukenut sen lapsena ja teininä monesti ja vielä pariin kertaan aikuisiälläkin. Tähtisumun vangit on siitä kiintoisa kirja, että siinä on paljon ns. maagista realismia - asia, joka minua kiehtoo kaunokirjallisuudessa vielä nykyäänkin. Tajusin asian vasta ihan äskettäin ja tajusin heti, miksi kirja on ollut minulle niin tärkeä ja pysynyt mukana lapsuudesta asti.

Sukan raita edustaa siis kirjan kansikuvaa. Turkoosina sama Keesin Open Waters ja oranssinkirjava on toki Lanitiumin Mad Max: Flameria, sillä se vain osui parhaimmin tähän kansikuvaan. Tämän raidan keskelle tuli myös kantapää; tein sukkaan samanlaisen ranskalaisen kantapään kuin muihinkin kärjestä aloittamiini teen.

(Kun bloggausta varten vähän pläräsin kirjaa, niin pakko myöntää, että tekee mieli lukea se taas uudelleen. :))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti